Simulationشبیه ساز (Simulation) سبکی است که سعی دارد شرایط و موقعیت های یک زندگی واقعی در طیف های مختلف عملی و نظری را شبیه سازی می کند و معمولا جنبه آموزشی دارد. | Tacticalتاکتیکال (Tactical) سبکی است که بر روی یکی از شاخه های استراتژیک مانند: نظامی، اقتصادی، سیاسی و ... متمرکز است، و معمولا تاکتیک نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. | Actionسبک اکشن (Action) معمولا و بطور عمده بر روی مبارزات تن به تن و از راه دور با سلاح سرد و گرم و فعالیت های فیزیکی زیاد بصورت عمل و عکس العمل های سریع در برابر چالش های گیم پلی متمرکز است.
Shooterتیراندازی
Open Worldجهان باز (Open World) ساختاری است که در آن سطح محیط قابل بازی بسیار وسیع است و محدودیتی برای دسترسی به این محیط ها وجود ندارد. | Real Timeهمزمان (Real Time) ساختاری است که گیمر باید تمام اعمال و تصمیمات خود را در لحظه انجام دهد و در صورت وجود رقیب، تصمیمات و واکنش ها به طور همزمان انجام می شوند. | Linear Storyداستان خطی (Linear Story) ساختاری است که در آن فقط یک خط داستانی برای اتمام بازی وجود دارد. | Nonlinear Gameplayگیم پلی غیر خطی (Nonlinear Gameplay) ساختاری است که گیمر چند مسیر برای اتمام بازی در اختیار دارد.
First Person Viewنمای اول شخص (First Person View) دوربینی است که به جای چشمان کارکتر قابل بازی قرار می گیرد. | Third Person Viewنمای سوم شخص (Third Person Veiw) دوربینی است که با فاصله ای کم و معمولا پشت سر کارکتر قابل بازی قرار می گیرد.
۲۱ شهریور ۱۳۹۲