Actionسبک اکشن (Action) معمولا و بطور عمده بر روی مبارزات تن به تن و از راه دور با سلاح سرد و گرم و فعالیت های فیزیکی زیاد بصورت عمل و عکس العمل های سریع در برابر چالش های گیم پلی متمرکز است. | Adventureماجرایی (Adventure) سبکی است که گیمر را در نقش شخصیت اصلی یک داستان تعاملی قرار می دهد و بر روی گذشت و گذار، جستجو، کشف و تعامل با شخصیت های داستان متمرکز است.
Shooterتیراندازی
Real Timeهمزمان(Real Time) ساختاری است که گیمر باید تمام اعمال و تصمیمات خود را در لحظه انجام دهد و در صورت وجود رقیب، تصمیمات و واکنش ها به طور همزمان انجام می شوند. - Nonlinear Gameplayگیم پلی غیر خطی (Nonlinear Gameplay) ساختاری است که گیمر چند روش برای انجام و اتمام بازی در اختیار دارد و در انتخاب آن آزاد است. | Nonlinear Environmentمحیط غیرخطی (Nonlinear Environment) ساختاری است چند شاخه ای، با سطح دسترسی بالاتر نسبت به محیط خطی که برای مراحل یک بازی طراحی می شود. | Linear Storyداستان خطی (Linear Story) ساختاری است که فقط یک خط داستانی برای اتمام بازی وجود دارد.
Third Person Viewنمای سوم شخص (Third Person Veiw) دوربینی است که با فاصله ای کم و معمولا پشت سر کارکتر قابل بازی قرار می گیرد.
Single Playerمد تک نفره (Single Player) حالتی است که بازی بصورت انفرادی انجام می شود.
۲۳ شهریور ۱۳۹۷
نمایه بازی Shadow of the Tomb Raider
بازی Shadow of the Tomb Raider سومین نسخه از سری جدید ماجراجویی های لارا کرافت است که از سال ۲۰۱۳ آغاز شد بود. این بازی همانند دو نسخه ی پیش در سبک اکشن و ماجرایی و تم اساطیری است که توسط شرکت Eidos Montral توسعه یافته و کمپانی Square Enix آن را برای سیستم های خانگی و کنسول ها منشتر کرده است. البته نسخه PC این عنوان توسط Nixxes Software و تحت نظارت استودیوی Crystal Dynamics ساخته شده است. در این شماره لارا به جنگل های آمریکای لاتین سفر کرده تا درباره تحقیقات پدرش بیشتر بداند و خود را برای نجات جهان از پیشگویی های آخرالزمان قوم مایا آماده کند.
بازی Shadow of the Tomb Raider از نظر گیم پلی تغییرات خاصی را ندارد و همانند نسخه های قبل یک بازی اکشن و ماجرایی با نمای سوم شخص است. اما سازندگان در این شماره تصمیم گرفته اند که نسبت مبارزات به اکتشاف را تغییر دهند. اگر چه مبارزات بسیار مهم هستند اما این بار جستجو برای کشف معابد، مقبره ها ی فراموش شده و حل معماهای محیطی بیشتر به چشم می آیند. و حتی برای بررسی برخی خرابه ها می توانید زیر آب هم غواصی کنید. اما باید بدانید که لارا دیگر در ماجراجویی استاد شده و عبور از تله ها، بالارفتن و پریدن از صخره ها و بسیاری از دیگر کارها برای او آسان است و شاهد حرکات سریع و نرم لارا هستیم.
از آنجایی که بازی در آمریکای لاتین اتفاق می افتد، جنگل بخش مهمی از بازی است. وجود حیوانات وحشی ساکن در جنگل باعث می شود که لارا برای بقاء تلاش کند. در طول بازی او می آموزد که چگونه از محیط اطراف خود استفاده کند، در بوته ها پنهان شود، به آرامی دشمنان را از بین ببرد و یا برای آنها دام بگذارد. جنگل همچنین یک منبع عالی و پر از منابع است که می تواند با جمع آوری آنها برخی لوازم خود را بسازد. ظرفیت کوله پشتی خود را افزایش دهد، مهمات و تیرهای بیشتری را به دست بیاورد، باند هایی را بسازد که هنگام زخمی شدن از آن استفاده کند. لارا علاوه بر داشتن سلاح، به ابزارهای مختلفی که اکتشاف را آسانتر می کند مجهز شده است.