Fantasyفانتزی (Fantasy) روایتی است از دنیایی با حال و هوای خیالی، که در آن اعمال فراطبیعی مثل: استفاده از جادو رایج و وجود موجودات ماوراءالطبیعه معمول است.
Real Timeهمزمان(Real Time) ساختاری است که گیمر باید تمام اعمال و تصمیمات خود را در لحظه انجام دهد و در صورت وجود رقیب، تصمیمات و واکنش ها به طور همزمان انجام می شوند. - Linear Gameplayگیم پلی خطی (Linear Gameplay) ساختاری است که گیمر فقط یک روش برای انجام و اتمام بازی در اختیار دارد. | Linear Environmentمحیط خطی (Linear Environment) ساختاری است بسته و محدود، مانند: راهروها، اتاق ها و هر محیط بسته ی دیگر که برای مراحل یک بازی طراحی می شود. | Linear Storyداستان خطی (Linear Story) ساختاری است که فقط یک خط داستانی برای اتمام بازی وجود دارد.
Side Viewنمای کنار (Side View) دوربینی که به صورت افقی و از کنار، کاراکتر قابل بازی را نمایش می دهد.
Single Playerمد تک نفره (Single Player) حالتی است که بازی بصورت انفرادی انجام می شود.
۳۰ شهریور ۱۳۹۷
نمایه ای از بازی My Brother Rabbit
بازی My Brother Rabbit یک عنوان در سبک ماجرایی (Adventure) است که توسط استودیوی مستقل Artifex Mundi ساخته و منتشر شده است. بازی دارای یک دنیای فانتزی و رنگارنگ با استایل گرافیک دو بعدی (۲D) است که بصورت اشاره و کلیک (Point and Click) ساخته شده است. قهرمان بازی دو برادر و خواهر هستند که زندگی شادی دارند تا اینکه خواهر او بیمار می شود. در این بین که پدر و مادر او به دنبال درمان دخترشان هستند، آنها به دنیایی خیالی می روند که یک خرگوش تمام تلاشش را می کند که به دوستان بیمار خود کمک کند.
مکانیزم بازی نیز مانند دیگر آثار کلاسیک ماجرایی است و گیمر باید دنبال اشیاء مورد نیاز خود بگردد و با جمع آوری آنها و حل معماهای منطقی بازی را پیش ببرد. اما از نکات جالب و قابل توجه این بازی، ساخته شدن موسیقی متن آن توسط Arkadiusz Reikowski است که پیش تر آن را برای همکاری او برای ساخت برخی ترک ها برای بازی NieR: Automata و بازی Dark Souls 3 می شناسیم.